CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

zondag 13 november 2011

Project Life

Al een paar keer heb ik op internet gelezen over Project Life. Een onwijs gaaf maar omvangrijk project. Kort gezegd scrap je een jaar lang iedere week over de gewone dagelijkse dingen waar je normaal eigenlijk niet over denkt om te scrappen. 

Op twitter post Ali Edwards regelmatig berichtjes over PL en laatst poste ze een link naar het blog van Lisa Truesdell. Hier staat een heel artikel over hoe zij PL aanpakt en volhoud. Door deze blogpost was mijn interesse in PL weer aangewakkerd.



Zondagochtend zat ik om 6 uur al beneden en aangezien ik geen zin had in tekenfilmpjes ben ik me meer gaan verdiepen in PL om te kijken of ik een manier zou kunnen vinden die bij mij zou passen. Van de week zag ik dat Miranda ook begonnen was met PL en ben daar dus mijn zoektocht begonnen. Mijn originele plan was om 1 januari te gaan beginnen maar door Miranda ben ik overstag gegaan om eerder te beginnen.

Via haar blog ben ik op het blog van Nicole terecht gekomen en toen was ik helemaal om. De manier waarop zij het heeft aangepakt vind ik wel heel gaaf. Ze gebruikt veel templates van Ali Edwards voor haar journaling en die heb ik ook aangeschaft. Verder vond ik haar tip om verschillende pageprotectors te gebruiken erg leuk. 

Zit inmiddels vol inspiratie, heb al een bestelling geplaatst voor een album en pageprotectors, ben al aan het stoeien met jounalcards en ben al druk aan het denken hoe ik er voor ga zorgen dat ik genoeg foto's en verhalen heb. Denk dat ik er klaar voor ben  ... Dus ... here we go ...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Het ziet er inderdaad niet echt omvangrijk uit, ik wens je heel veel succes met het Project!

Liefs Inge

Miranda zei

Nou helemaal leuk!!! Gewoon beginnen en niet druk maken over foto's of verhalen want ik had dat ook maar kwam er door PL achter dat ik genoeg te vertellen heb over een week!
Go, go, go!!!!

Petra zei

Wat gaaf! Ik ga het ook doen :-D Inderdaad ook geinspireerd door Becky, Ali, Nicole en Miranda. Alleen ik start per 1 januari. Ben nu druk bezig met voorbereidingen: journalingkaartjes maken, datum/weeknr embellishment verzinnen... page protectors aanschaffen... Ik hou je in de gaten! Misschien kunnen we elkaar (jij, miranda en ik) dan af en toe inspireren, motiveren en een schop onder de kont geven om het vol te houden ;-)

Veel plezier!!

(http://peetscrapt.blogspot.com/search/label/project%20life)

Jackie zei

Okay ging iets mis geloof ik..


Ik zit er ook steeds meer aan te denken.. Het is zo leuk, en juist die dagelijkse dingen...
Maar ben zo bang dat ik het niet volhoud, of juist niets anders meer dan dat..

NicoleJ zei

bedankt voor je complimenten en leuk dat ik je heb kunnen inspireren!
Ik zag op mijn blog dat je geen photoshop hebt, maar ik gebruik voor de journalingkaartjes ook Word in plaats van fotoshop.
Via "invoegen/afbeelding", voeg ik de overlays in een word document en maak er daarna een tekstblok in waar ik de tekst van die dag in schrijf.
Mocht je nog vragen hebben, let me know! Ik wil je graag helpen!